lauantai 2. helmikuuta 2013

Luojan kiitos etten ole nainen sillä saattais käydä näin....


Siis ai kauheeta, meillä oli kuulkaa eilen tyttöjen ilta – siis sellainen missä kokoonuttiin ihan keskenään Elsalla eikä niinku oltu missään kylillä jakamassa pimpukkaa. Sitä me tehtiin viime viikonloppuna ja voin kuulkaa kertoo teille, että se mun oma pikku majavani on vieläkin niin himputin kipee. Se näyttääkin ihan samalta kuin 400gr kasa jauhelihaa mut se on kyllä mun oma vika, mitäs menin yrittään sellaista brasialaistyyppistä rajausta ilmastointiteipillä.

No, me kokonnuttiin sinne Elsalle ja illan teemaan kuului että jokainen tuo ainaskin yhen vinkkupullon ja sit jotain kivaa naposteltavaa. Niin ja kun me ollaan käteviä käsistämme *kihihihii* niin jokaisen piti tuoda yks oma tekemä juttu. Sitten kun meillä kaikilla on vähän ongelmia ton elektroniikan kans niin me oltiin pyydetty mukaan myös Bertta. Sillä on vähän tommonen vanhahtava nimi vaikkei se ole kun 49, muuten nimi sopii sille hyvin kun se muistuttaa kovin paljon sellaista about 280 kiloo penkistä nostavaa rekkalesboa. Tosi paljon se tietää kyllä kaikista noista elektroniikka-asioista, tässä kerrankin yks Ebba valitti sille ettei sen puhelin toimi, tai sit kaverit on hylänneet Eban mut ku se luuri ei yksinkertaisesti soi. No tää Bertta katso sitä sen puhelinta että mikä siinä on vikana ja sitten se sano niin rumasti etten tiedä voinko mä laittaa sitä tähän. Tai tehään niin, että mä kuvailen ne sanat niin sit tiedätte, eikös joo?
Bertta sano Eballe näin: ”Etkö sä pahan hengen selällään töitä tekevä tajua että tää on langaton sääasema eikä mikään kännykkä? Voi pimpukka että sä oot ei niin paljon asioita ymmärtävä pieni lintu jonka nimi alkaa k:lla!”
Ebbahan alko itkeen, tottakai.

Menneet on menneitä ja ne on kait sopineet jo välinsä, kyllä ne ainakin juttelee. Paikalla oli Bertan ja mun lisäksi Mirkku, Sipe ja Ulla. Se Ulla on kyllä ihan naisen sukuelimellinen juoppo, se kittaa punkkua kaiket päivät kun se onnistu pokaan yhden Rainerin eikä sen tartte tehdä enää töitä. Mä kyllä vien siltä sen komistuksen koska se Raineri ansaitsee parempaa kuin punkku-Ullan. Ois se kyllä ihanaa kun me voitais olla kaiket päivät mun vanhempien luona ja mä voisin näyttää niille kuinka paljon mä rakastan Raineria. Se varmaan tykkäis kanssa siitä ja pääsis niitten rauhoittavien syönnistäkin kun sillä on ollut vaikeeta. Kerran mä kysyin että miks se syö tai söi niitä, niin se sano ettei se kestä mitään pumpuliprinsessoja ja siitä syystä se alkoikin oleen Ullan kanssa. Musta tuntuu ettei Raineri oikein tajua mitä prinsessoilla tarkoitetaan koska mun vanhemmat sanoo mua aina omaksi pikku prinsessaksi, siitäkin huolimatta että mulle on tullut jonkun verran kiloja (huomasin kerran kun yks sellanen pajusta tehty korituoli meni kasaan mun alla) ja mun näkö on aika huono. Itse asiassa kerran optikko sano nostavansa kädet pystyyn ja lähtevänsä vetämään pyllyt olkapäälle koska ei näille mun myyränsilmille voi tehdä mitään. Se kans käytti tosi rumaa kieltä, väitti ettei sellaista lasimestaria ole rakasteltukaan joka pystyisi puhaltaan mun simmuihin sopivat piilarit. Sit se sano vielä jotain Hubble:n teleskoopista, se olis kuulemma tarpeeksi jykevä ja taitot riittäisi. Mä sit pyysin mun porukoita ostaan sellaset Hubblet mulle mutta ne vaan anto mulle nameja jotka alkoi ihan kamalasti väsyttään ja mä nukuin pari päivää ihan suorilla. Ne on kuitenkin paljon mukavampia kun mun psykiatri joka sanoo mua narsistiseksi pikku kakaksi. Mä en tiedä mitä toi narsistinen tarkoittaa mut kai se viittaa narsissiin ja toi kakka viittaa rehevään multaan jossa se kasvaa. Miks ei se voi sanoo mua suoraan pikku multapaakuksi, se on kuiteskin ihastunut muhun. Voi himputti, taas innostuin höpiseen omiani eli nyt mä kerron siitä illasta.


Elsa oli laittanut kaikki taas viimeisen päälle, sillä on aina siinä yksiössä niin tunnelmallista. Ehkä se tällä kertaa oli kuitenkin panostanut liikaa, koska samalla kun mä riisuin takkia niin mä laskin ne tuikkukynttilät ja mä pääsin sataan viitenkymmeneen kahteen ennenkuin se keskeytti mut. Ressukalla oli yhdet verhotkin humahtaneet liekkeihin kun se oli viritellyt niitä. Ei se kuitenkaan pahoillaan ollut sillä ne niistä nipsuista oli sulanut ne muovirissat ja sit sitä mössöö oli tippunut tottakai lattialle. Oikeestaan ne muodosti ihan kivan rivikuvion siihen lattiaan, mäkin otin siitä about kaksytkuvaa ja ajattelin laittaa ne omalle facebook-sivulleni sisustusvinkiksi. Facessa on muuten kans aika paljon tyhmää väkee, kerran kun mä laitoin kuvia mun itse tekemistä origameista, niin yks yhmä poika kysy että kenenkä manalan päämiehen roskiksen sä oot käynyt tyhjentämässä? (sori taas toi vertaus tosta tuhmasta sanasta mutta mä en kehtaa kiroilla, joten koittakaa ymmärtää noi mun vertaukset). Mä poistin heti sen pojan mun kavereista, siitäkin huolimatta että se oli tavallaan oikeassa sillä kyllä ne origamit aika pimpukan ryppysiä oli.

Me kuitenkin Elsan kans katettiin ne naposteltavat pöydälle (siis Elsan ja mun tekemät) ja avattiin yks vinkkupullo samalla kun odoteltiin muita. Noin viiden minuutin kuluttua kun se pullo oli tyhjä, tulikin eka vieras ja se oli Ulla. Tyttö oli vähän huonossa kunnossa, siltä tuli verta nenästä ja toinen silmä oli pikkasen turvoksissa. Kauhistuneena me kysyttiin että mitä sulle on käynyt niin se kerto ottaneensa Raikun (Raineri) kans yhteen. Raikku ei ollut suostunut käymään sille Alkossa kun Ullalle ei oltu enää myyty ja tästä oli tullut sitten tappelu. Ulla kyllä kertoi että Raineri makas nyt teholla koska hän oli leiponut sitä omahyväistä pojista tykkäävää huolella nenun päähän. Ulla parka, just kun se oli antamassa tuliaisiksi tuomaansa Herba-pulloa niin siltä pääsi tosi iso oksu siihen Elsan paimentolaismatolle. Mä näin että Elsaa harmitti vaikka se ei sanonut mitään, mut kun se meni keittiöön niin se otti niitä monivärisiä karkkeja ja huuhteli ne alas Roho de Pampaksella. Sen ei pitäis syödä niitä nameja ja juoda sitä ihan pimpun pahaa viiniä koska se alkaa puhuun suhteellisen omituisia sen jälkeen.

Aika raju iltahan siitä sitten loppujen lopuksi muodostui kun kaikki olivat tulleet, Ebbakin jota ei oltu ees kutsuttu, tuli taas huhtoon sinne sen sääasemansa kanssa. Olisitte nähneet mitkä raivarit Bertta sai, se teippasi sen sääaseman Eban päähän – korvan kohdalle – kiinni ja laitto jonkun ihme hälytyksen soimaan. Taas Ebba itki ja lähti meneen, tällä kertaa kyllä ihan pimpullisen piipityksen saattelemana. Ilta eteni ja me tytöt alettiin olla aika vauhdissa, varsinkin Mirkku joka on aika räväkkä suustaan. Nimittäin siinä kohtaa iltaa kun jokainen esitteli omia käsitöitään ja Sipe kaivoi tosi ihgut patalaput esiin, niin Mirkku sano sille että eihän Elsalla ole saunaa. Sipe katto vähän hölmistyneenä ja Mirkku jatko että niin niin, miks sä muija raahaat noita se pepun rumempi nimi alusia mukanasi? Ja miks niissä on noi lenkit, onks ne sitä varten että ne saa roikkuun siitä pikku napukasta mikä meillä tytöillä on tossa etupuolella? Kätevää, ei tartte kanniskella koko ajan mukanaan.Tän sanottuaan Mirkku nauro ihan kauheella äänellä, räkätti niin pitkään että siltä tuli pisut housuun ja se kasteli Elsan just Ikeasta ostaman sohvan. Siitä seuras kaks asiaa: Elsa kipitti taas namien ja Rohon kimppuun ja Sipe suuttui,se tunki Mirkun suun ja molemmat sieraimet täyteen sinihomejuustoo huutaen että siinä sulle palkeilla toimivan soittimen alustaa, pahan hengen selällään työtä tekevä! Voi kauheeta.


Oli hauskaakin, Mirkku sano jossain kohtaa Bertalle että hänen kännynsä naiselimettelee tosipahasti ja Bertta sano sille pistä se pariksi minuutiksi mikroon täydelle teholle niin se hakee päivitykset sillä tavalla, ihan itsekseen. Ei mikään älyn jättiläinen Mirkku usko tän ja parin minsan päästä me kaikki – ei kyllä Mirkku – naurettiin kun sen kännyssä ei ollut kun yksi pimpun iso näppäin, ne kaikki olivat sulaneet yhteen. Kyllä se Bertta osaa olla hauska vaikka haiseekin kuolleelta repolaisen pyllyltä.

Paljon olis kerrottavaa mut mun täytyy lähtee auttamaan Elsaa sillä sen kämppään jäi kauhee siivo. Se soitti äsken ja kerto että Ulla makaa vieleäkin olkkarin lattialla ja siltä oli tullut yöllä aika isot kakit. Ei muuten mutta kun Ullalla on hame päällä ja se on aika kova tyttö kieriskelemään kun se nukkuu humalassa. Voi huokaus, tulee raskas päivä mutta kai se siitä.

Näin, erittäin hyvää lauantaita teille te rakkaat Luostarin asukit ja muut matkaajat.

T: teidän oma Pike

70 kommenttia:

  1. Voi pimputti... taidan kostoksi kirjoittaa tarinan, jossa miehet (ei siis Peppone) kokoontuvat "saunailtaan". ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee se, Polga ;-)

      Mulla on tänää vissiin luvassa naisten ilta - saa nähdä millaiseksi elo ja ilo yltyy!!!

      Mukavaa miehistä viikonloppua sinnekin

      Poista
    2. No hittolainen, sun ulosannillasi siitä tulee varsin eeppinen (ja historian kirjoihin jäävä!) tarina. Ilman muuta teet sen, en ole kunnon rienausta pitkään aikaan kuullutkaan!

      Ihan totta,kirjoita se.

      Poista
    3. Kompaan Marjanaa ja Pepponea, tee se! Just do it.

      Poista
    4. Sori Marjaana, jäit jotenkin välistä ja toivotankin hyvää naisten iltaa (se on varmaan parhaassa vauhdissa tähän aikaan illasta?) sekä mukavaa viikonloppua!

      Poista
  2. Jaa miksiköhän minä tulen miesten kanssa paremmin juttuun.... hmph hmph.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tässä sen näet mitä naisten kesken tapahtuu! ;D

      Poista
  3. Voi ihqu, olinks mäkin siellä? En kyl yhtään muista. Terveisin Sipe :DDDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei rakkaani,sin äet millään muotoa liity tekstiin. Noi nimet vaan putoili mun päähäni jostain.

      Poista
    2. Kyl sää Sipe (=Sirpa) olit siellä. Mää hain sut autolla kotiin;DD

      Poista
    3. Älä, Pike, viitti. Sä mitään autolla ollut ;D

      Poista
    4. Ai, no kun en oikein muista...

      Poista
    5. No nytkö te jo väittelette keskenänne ? ;D

      Poista
    6. Toi on just niin Pikee. Pää ihan hattaraa. Tää on siis aina tällaista noitten naisten kaa. Sä oot, Peppone-kulta ihan oikeessa. ;D

      Poista
    7. Kiitos rakkaani, niin ajattelinkin ;D

      Poista
    8. Sorry Sipe, kyllä mulla taisi se ilta mennä vähän överiksi... ollaa kavereista kai vielä? Kun on Luostarin työtkin samassa siivessä??

      Poista
  4. Voi hedvekki, mä luulin jo hetken lukevani Johanna Tukiaisen päiväkirjaa. Auts.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mistäpä sitä tietää vaikka JT:lla olisi samanlaisia illanviettoja? ;)

      Poista
    2. Hah hah hah, Puskis, ihan olis voinu ollakkin!

      Poista
    3. Varmaan onkin, ainakin molemmista päiväkirjoista päätellen :P

      Poista
    4. Kröhm..tuota, ei viitsi puhua noista epäpyhistä ja itsestään saatanasta olevista asioista (JT) täällä Luostarissa. ;D

      Poista
  5. Mistä hiivatista sulle Peppone on vuotanut Ylä-Niitynperän avohoitolan blondien kuukausikokouksen pöytäkirja???

    Mielessä sama kuin Polgalla. Ajattelin miesten saunailtaa tai Lapinreissua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Åh, skrivailtiin Rantis kommentteja samaan aikaan! Toi mun mainitsema blondi EI ollu siellä Ylä-Niittiksen paltsussa, mä olin sillo Taalinan ristiksel.

      Poista
    2. Meinaatko Menna, että sulla on alibi?

      Poista
    3. Älkääs nyt hyvät naiset riehaantuko, tuollaisia te vaan joskus tuppaatte olemaan ;D
      Juu juu, rakastan teitä ja toki olen enemmän kuin kiinnostunut minkälaisia me ukot olemme esim. saunaillassa ;D (paitsi että teillä lähtee lapasesta, tuota meikäläisen tekstiähän voidaan pitää faktana) ;D

      Poista
    4. Tietysti, kaikki mitä titokoneelta lutaan on faktaa;DD

      Poista
    5. Eikä yhtään kirjoitusvirhettä, voi helv...

      Poista
    6. Sä olet Rantis sitten mainio kun sä kiihkoissasi näpyttelet tota tekstiä:D :
      (Mun tietokone on tästä lähtien Joppe, sillä se kuuluu siihen isoon Titon perheeseen ja on kastettu suvun päämiehen Joseph:in mukaan) ;D

      Poista
  6. Ai että, tutulta kuulosti :DDD

    Noi kiertoilmaukset oli Peppone nerokkaita, vaikkakin blondille liian haastavia. Tuo "sääasema" jäi nimittäin
    aukeamatta :o Help?

    VastaaPoista
  7. No sääasema on ihan sääasema, sellainen langaton missä näkyy lämpötilan lisäksi päivämäärät jne. Meillä on sellainen noin viisitoista senttiä korkea ja noin kahdeksan senttiä leveä malli vastaanottimena olkkarissa. Lähetin on keittiön ikkunan pielessä ja siitä menee anturin piuha ulos. Ebba raukka luuli omaansa älypuhelimeksi isolla näytöllä, Eballa kun eivät ole ne kaikki suntiot pihaa haravoimassa.

    VastaaPoista
  8. "Kaikki suntiot pihaa haravoimassa", tota mä en ollu kuullutkaan.
    Mistä sinä muka tiedät mitä naistenilloissa tapahtuu, tälläkin jutulla on vaan vedätetty....
    Polgan vastinetta jään odottelemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuules Ellu (jos sallinet tuota lempinimeä käytettävän), en ole perillä tiedätkö sinä minun kaksineuvoisuudestani ja multipersoonallisuudesta noin yleensä, sillä toisinaan tuo feminiininen puoleni ottaa ylivallan eikä silloin ole lainkaan kyse vedätyksestä.

      Toisin sanoen kaikki mitä Luostarissa puhun naisten *köh* omituisesta käyttäytymisestä (jessus tästä tulee huutia..) voidaan pitää kiistattomana totuutena ;D

      Poista
    2. Niin ja hemmetti sentään jäi sanomatta se, että huomenna sankoin joukoin katsomaan miten tuo Malmin verbaaliwelhotar rienaa miehistä (ja virheetöntä) sukupuolta! :D

      Polga: Odotan enemmän kuin mielenkiinnolla!

      Poista
  9. Kamala sentään! Pitikö mennä taas aukomaan väärää päätään täälläkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään kamalaa vaan päinvastoin! Ilmoituksellasi saunailta-tekstistä teit vallan suuren joukon ihmisiä onnelliseksi sillä huomenna saavutaan porukalla lukemaan. Pistäkin kunnon tarjottavat esille (= laaja valikoima rauhoittavia) ;D

      Poista
  10. Vastaukset
    1. Eipä mitään kiittämistä riri, sillä sä osaat vaan ilmaista itseäsi niin että sitä joskus oikein pysähyy miettimään.

      Poista
  11. Tuli kuule jotenkin tosi elävästi mieleen se kun ennen lueskelin SinäMinää ja MeKaksia. Siellä oli just tämmösiä tarinoita! :D (No ehkei ihan mutta melkein kuitenkin, päähahmo oli just eikä melkein.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, näitä on maailma väärällään, ihan oikein elävässä elämässäkin joten välillä tulee ihmeteltyä että millä helvetillä tämä yhteiskunta on vielä pystyssä?
      Toisaalta ei varmaan enää pitkään, siitä kun on aika selkeät viitteet että juurikin tekstin(-en) suuntaan ollaan menossa.

      Poista
  12. Tolle jauhelihavertaukselle repesin, ja eikös se niin ollut että ruoka on tie miehen sydämeen... ;D muuten aika silmiäsärkevää tekstiä. Siis vaan niinku yäh ja silleen, kylhän sä Pike tiiät right?

    Tuli tää mieleen: http://www.feissarimokat.com/2013/01/sit-kirjotin-hyvan-tarinan/

    Tossa se tytsy tosin on (toivon mukaan) teini, eli pientä kehitystä on havaittavissa kun vuosikymmenet karttuu. No, ainakin "vittu" muuttuu muotoon "pimpukka", mikäli teikäläiseen on uskomista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tiedän ja nauroin kuset housuissa en niinkään linkin takaa löytyvälle tekstille (joka sekin oli aivan vertaansa vailla) vaan niille kommenteille. Pietaria vitutti aivan selvästi tyttelin kirjoitustyyli kirjoitusvirheineen kaikkineen. Varsinkin sen viimeinen kommentti oli paras ;D

      Toivotaan tosiaan että tytsylle selviää muutamat reaaliteetit ettei niinku sit tartte pomppii siel verovirastos tasajalkaa mis ne muijat sit niinku kattoo pitkään XXDDDXDDDXDD, perkele sentään.

      Poista
  13. Siis ai kauhee, että mua nauratti. Unohdin jo, mitä piti kommentoida, olenkohan saanut luostariin jonkinasteisen porttikiellon, sillä kestää tajuttoman(a) kauan lataantua tähän kommalooraan asti. Jään odottelemaan Polgan poikien iltaa typerä virne naamallani tässä naamallani näppiksen päällä höröttäen - ei voimia nousta hahhhaaaaaaaa :D Kusi sukassa shhhh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tiedä mikä siinä latautumisessa (meinasin kirjoittaa lautumisessa ja sehän tarkoittaa ihan eri juttua) kestää koska ei noita härpäkkeitäkään ole niin paljon, kuvista puhumattakaan. Kommentteja muilta, onko hidasta ja sitten neuvoja ongelman poistamiseksi (tosin en aio poistaa mitään...).

      Jee, heti aamusta Polgan pakeille sillä siellä revitellään varmasti! ;D

      Poista
    2. Eikun mä olin tajuttomana. :D

      Poista
    3. Jaa tajuttomana? Älä helvetissä...

      Poista
  14. Lisää vaan minut luostarin vahvuuteen. t. ellu
    (hemmetti,kun vihaan tota nimeä)

    VastaaPoista
  15. Lisää vaan minut luostarin vahvuuteen. t. ellu
    (hemmetti,kun vihaan tota nimeä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lisätty on ja tervetuloa Luostariin.
      Luostarin nimeä ei vaihdeta joten lakkaan kutsumasta sua Elluksi joten puhuttelen jatkossa Elpukaksi ;D (no ei vaan, ihan Elinaksi eiks joo?)

      Poista
  16. Huutonaurua!!! Herranpieksut sentään. xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä jos pidit, totta joka sana vaikkei uskoisi! ;D

      Poista
  17. Luulin jo, että täällä on joku kirjoittajavieras vauhdissa :p Et sattumalta ole ollut piilossa jonkun naisen kaapissa juttuja kuuntelemassa? :D

    VastaaPoista
  18. En ole ollut kaapissa, kyllä tää on ihan totta....;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ihanko olet ollut samassa huoneessa kuuntelemassa naisten tieten? Vai onko tämä joku miesten juttutuokio, jonka olet naamioinut naisten jutusteluksi? Äläkä sano, ettei miehet kykene tämän tasoiseen jutusteluun. Kyllä pystyy, olen itse kuullut ;)

      Poista
    2. En ole ollut kuuntelemassa missään, annoin tuolle feminiiniselle puolelleni vallan jotta pystyin kuvittelemaan millaista naisten illanvietossa olisi. Eikä tuottanut tuskaa vaan päinvastoin, hauskaa oli ;D

      Kröhm, anteeksi nyt vain mutta miehet eivät suinkaan jutustele tällä tasolla vaan me puhutaan aina asiaa ja pohditaan maailman laajuisia, tärkeitä asioita :D

      Poista
    3. Niin kuin sanoin, olen itse kuunnellut miesporukan ajatuksenjuoksua, joka on liikkunut juurikin tällä tasolla ;D

      Poista
    4. No on sulla sitten ollut kärsimistä ;D

      Poista
  19. Just joo... olen kuullut miesten keskusteluja riittävällä otannalla... aina asiaa ja maailmanlaajuisten, tärkeiden asioiden sijainti on tullut koordinoitua tarkasti :)

    Oman hörhöporukan keskustelut jäisivät yleisen ymmärryksen toiselle puolelle :) Ja alkoholi ei kuulu niihin kuvioihin. Latina kyllä, munkkilatina ei. Enkä puhu anatomiasta.

    Sauna odottaa. Nyt lykkää sontaa niskaan niin helvetisti, että sauna tekee eetvarttia. Pitää selvittää yhden yhdistyksen rahaliikennettä. Luottamushenkilö on vetänyt välistä rumasti. Taitaa tulla poliisitutkinta nimikkeellä törkeä petos. Että tämmönenkin piti niskaan saada. Perkele!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sullahan ei juur muutenkaan sitä työtä ole, mitä nyt väh. se 18h/vrk että voi helvetti sentään. Siinä saakin sitten olla antamassa selvitystä jos toistakin kun se poliiseille menee, ellei ne vie koko kirjanpitoa määräämättömäksi ajaksi omiin hoteisiinsa. Paska juttu joka tapauksessa, ota iisisti.

      Poista
    2. Kyllä mä hiljaa otan onkeeni sun burn out vaihtoehdon. Vielä jaksaa, mutta haasteet vain kovenevat. Ensi viikon sunnutaihin asti mennään ihan saatanan tikutttua aikataulua, sitten ehkä vähän löysää. En oikeasti ole uskaltanut kattoa niin kauas. Viikolla 10 on kuitenkin talviloma. Koko viikon.

      Huomenna laskeutuu maahan 14-vuotias hollantilaisneito asumaan meidän ahdasta kämppäämme. Kuopus muutta meidän huoneeseen (hyvästi seksi... tai voihan sen ulkoistaa ulkorakennuksiin) ja sitten tankeroidaan englantia koko viikko. Mielenkiintoinen kokemus - joko onnistunut tai katastrofi. Se nähdään.

      Ens lauantaina olen leiponut neljä huikeaa täytekakkua ja olen tarjoilemassa koko päivän ystävän viiskymppisillä. Riittää tätä askaretta kerrassaan. Pakko käydä ostamassa jossain vaiheessa viikon päästä sunnuntai-illaksi Bushmilssiä, tuota irlantilaista irtopainosta ilman tartuntoja. Entiset on liuenneet, joten viikon päähän voi panna täkyn itselle - palkintona hulluna painamisesta.

      Poista
    3. Niinpä, ei sitä ihminen loputtomiin jaksa ja sitten joko terveys tai psyyke pettää. Viikko kymppiin on kuitenkin vielä matkaa joten siihen malliin, olkoonkin että toi sun auttamisen halusi (viisikymppiset) on ihailtavaa mutta siinäkin hommassa on se kääntöpuolensa noiden muiden paineiden kanssa.

      Jos saa olla utelias niin onko tämä nuori hollannitar Au-pair vai muutenko vaan..?
      Kielitaidollisesti (puhun itsestäni) tuo pakosta puhuminen on ehkä paras tapa oppia/pitää yllä omaa osaamistaan,kokemusta on erään pariskunnan kanssa vietettyjen ajanjaksojen tiimoilta.

      Annahan irkkuystäväsi hemmotella siiten kun se aika tulee ja kuten tiedät, mikään ei voita krapulassa pielustelemista - varsinkin kun sen tekee kylmässä liiterissä.
      Hengessä mukanana niinkuin aina.

      Poista
  20. Että semmosta :-)

    Meikätorpalla kävi eilen tosipaljon vieraita, olihan SE päivä kuukaudesta. The Kilpisoturipäivä <3
    Mutta ei ollenkaan tuommoista menoa mitä Piken pajatsontyhjennyskinkereillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mä kävin tekemässä sen ammatinvalintatestin joka puolsi tätä mun Napoleon-tautiani oikein hyvin.Ei siis mikään turha testi ja suosittelenkin jokaista joka lukee tän kommentin, niin käymään Torpalla tekemässä sen. Samalla voi ihastella ja palvoa tuon väärän profeetan sinne laittamaa epäjumalan kuvaa ;D

      No ihan oikeesti niin ei toi teksti kauas heittänyt,olen muutaman kerran ollut reissussa (mm. pari pidempää venäjän-matkaa) jossa bussi oli täys muijia. Kyllä siinä pääsi kuuntelemaan ja katselemaan sitä touhua niin läheltä että se jäi mieleen ikuisiksi ajoiksi ja sanonkin tässä että (anteeksi kaikki ko. ammattikunnan edustajat) pankin naiset ne vasta jotain on! ;D

      Poista
    2. Epäjumalan kuva??!! Alttaritauluainesta.

      Poista
  21. Voin kertoa (muistan vaikken haluaisi), että kissanäyttelymatkat venäjän puolelle ovat semmoisia, ettei niitä ihmisjärki käsitä.
    Siellä rouvat (ja satunnaiset herratkin) heittävät ns. ison vaihteen päälle. Muutaman ikimuistoisen reissun jälkeen totesin, että mieluummin annan vaikka vasemman jalan pikkuvarpaani kuin istun kissankusen hajuisessa bussissa räkättävien ja humalaisten rouvien juttuja kuunnellen, yövyn kämäisissä hotelleissa ja ankeudun pitkäveteisissä kissanäyttelyissä. Siihen päälle illalliset ja muut hilupilttuut. Ja kotimatka krapulaisten rouvien seurassa. Nouuu thäänx. Not any more.

    Pankin tädit ovat varmaan vielä stydimpää settiä. Puistattaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin hyvin kuvitella tunnelman sekä kärsimystesi määrän koska tuo kissankusen haju yhdistettynä vanhan (ja krapulaan otetun) viinan hajuun on sellainen mitä eiheikompi kestäisi.

      Pankin muijien matkalla näki hyvin kuinka sivistyneestä ja korrektisti käyttäytyvästä naisesta kuoriutuu melko nopeasti se peto esiin, eli ei ihminen paljon tuota temppuvettä tarvitse sen oman luontonsa näyttämiseen. Puolustukseksi on todettava että vasta muutama tuntihan täällä on tallattu näitä maisemia, ainakin jos aikaa tarkastelee evoluution silmin.

      Poista
    2. Enkä minäkään ihan pyhäkoulutyttö ole, eikä nuttura kiristä. Mutta joku roti se olisi suotavaa olla kun ihmisten ilmoille lähdetään.

      Poista
    3. Totta, ja varsinkin sellaisten ihmisten tulisi pitää siitä erityisen tarkkaa huolta jotka muuten esiintyvät siveyden sipuleina tai katsovat nenän varttansa pitkin muita ihmisiä.

      Poista
  22. Taas ei toimi tuo viestisi jälkeinen vastaa-namiska, joten jatkan ruotsalaismeningillä perään lykäten.

    Hollantilaisneito tulee kansainvälisen koululaisvaihdon välityksellä. Esikoinen on sotkeentunut tämmöisiin juttuihin, joten yhteisvastuun piikkiin menee.

    Kaveri (joka täyttää 50) on kahden selkäleikkauksen jälkeen invalidi. Että apua tarvitaan. Mulla on terve selkä ja jalat sekä kädet. Autan minkä irti saan. Kerran sitä 50 täyttää. Neljä täytekakkua (mun true bravuuri) ja päivän tarjoilu ynnä tiskaus on hyvälle ystävälle iso juttu. Mulle pientä järjestelyä vain. Sekin naulataan pitkään yhteiseen historiaan muistojen kirjaan. Hyviä ystäviä on harvassa...

    Mutta Bushmills odottamassa 10.2 tuntuu palkinnolle, jonka on tosissaan ansainnut. 11.2 pitää olla tosin aamulla klo 9 koulutuksessa, joten mitään nollausta ei tule tehtyä. Yksi lasillinen hiljaa ja nautiskellen imuteltuna on se juttu.

    P.S. Meillä on lämmitetty ulkorakennus, jossa on mm. petipaikka. Voi käydä piehtaroimassa ääneen siellä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärsinkö oikein että vaihto menee päikseen eli esikoinen lähtee sitten Hollantiin?

      No tuossa tapauksessa tajuan ne viisikymppiset oikein hyvin, eka heitto johtui siitä kun en tiennyt taustoja vaan luulin että kyseessä oli auttaminen talkoohengessä. Kurja juttu kaverille, enkä nyt yhtään ihmettele miksi neuron lekuri sanoi ettei se päästä ketään operoimaan selkäänsä vaan syö mieluummin lääkkeitä, riskit kun ovat kaiketi fifty-fifty selkäleikkauksissa.

      Höh 11. päivän koulutukselle ja jiiiei! lämmitetylle ulkorakennukselle - kyllä maailmaan ääntä mahtuu ;)

      Poista

Rienaustasi arvostetaan joten ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...