tiistai 28. toukokuuta 2013

Voi että! Mun 33 min. menkat ja länsirannikon cuukka hyrra - lahnat (on taas se aika kuukaudesta..)

Mä olen itkenyt ämpäri tolkulla kun mulla oli taas ne 33 min. Kuukautiset. Niin, ne kesti tällä kertaa pitempään kun netti tökki eikä mun tili tyhjentynyt tarpeeksi nopeasti. Voi huokaus, millähän sitä taas pärjää ens kuukauden kun mä taas tyhjenin - mä käytän tota sanaa vaikka mun tilihän siinä tyhjeni. Toki olen vuotanut nyt kaks päivää, tai tää on toinen päivä ja tiedän että ainakin viikko menee vielä mutta onneksi mä en vuoda verta vaan rikkikuravettä josta mä itse käytän termiä rikuveekuria (koska mä olen niin helvetin pimee). Sen aiheuttaa toi kun mä stressaan mahallani ja sit tulee juotua Santosta pannutolkulla, puhumattakaan että about kaks toppaa norttia menee joka päivä. Mulla on niitä viiden pisaran lepakoita (en mä kehtaa sanoa että rättejä) pepun suojana mutta ne on tosi surkeita – läpi tulee että paukkuu ja tän takia mä joudun kesäkuumallakin käyttämään sadehousuja (pahimpina päivinä, kerron tuolla myöhemmin mikä on hyvä konsti) joten arvatkaa hei onks kuuma!

Tässä ei nyt ehdi missään sohvalla makailemaan


Muuten näkys aivan kauhee rikuveekuritahra ja ne vimpukan (se on kiltimpi nimi sille avohaavalle) ympärillä surraavat kärpäset ovat todella epämiellyttäviä, varsinkin kun tänä kesänä on ilmestynyt jostain syystä banaanikärpäsiäkin. Vaikka ne toisaalta on ihguja pikku siivekkäitä, niin siitä on kansallisromantiikka kaukana kun niitä surauttaa parin miljardin yksilön parvi sadehousujen puntista sisään. Ai saatana mut mä surisen kun joku sähkötrimmeri tai (taas ujostuttaa) se mongertava pötikkä mun yöpöydän laatikossa. Joo, se surisee 24/7 kun mä rikoin siitä off-napin ja pattereita menee jätesäkki tolkulla (mä saan pattereita melkein ilmaiseksi. Mun ihan oma huom.) muttei mulla ole varaa ostaa uuttakaan kun kaikki oravannahat menee laskuihin . Onneksi mä saan hieman lisätienestiä lähellä Porvoota asuvilta kalastajilta, sillä ne käy suolaamassa pyydystämänsä cuukka hyrra – lahnansa niissä mun kyynelissä kun sitä porua tosiaan tulee ämpäritolkulla ja koska mun kyynelten suolapitoisuus on kuulemma just oikea. Kerran mä kysyin niiltä että mitä ne cuukka hyrrä -lahnat oikein ovat (mä kun en osaa ruotsia yhtään) ja yritinpä vielä olla kohtelias kysyessäni joten matkin heidän aksenttiaan. Ne lopetti touhunsa ja katsoivat mua pitkään, kunnes Nalle (voi kauhee, eihän kenenkään nimi voi olla Nalle, sehän on sama jos kysyis kohdatessa että mitä irtokarkille kuuluu?) sanoi ensin että mikäs vitun Hjallis sä luulet olevasi mutta kertoi kuitenkin että cuukka hyrra – lahnojen nimi tulee siitä, kun he juovuspäissään ajavat ympyrää moottoriveneellä. Tällöin ympyrän keskelle jääneiden lahnojen cuukat (kuulat eli päät) menee aivan hyrralle (hyrrälle eli pökkerryksiin) ja ne nousee masu ylöspäin pintaan mistä ne on helppo kerätä rahoitusyhtiön omistamaan paattiin. Toi tieto helpotti koska luulin olevani ainoa vakavasti häiriintynyt tässä maailmassa mutta eihän tässä vielä mitään hätää ole. Mulle ei nimittäin tulisi mieleenikään surrata ympyrää keskellä merta jollain perkeleen kiululla, ei vaikka mitä saatanan cuukkia nousis pintaan.

Cuukka hyrra - Nalle


Mä muuten aloitin opiskelunkin ja musta pitäis valmistua meteorologi joskus muutaman vuoden päästä. Ai miks? No sen aiheen takia josta mä olen valittanut aiemminkin eli noiden tarrademonien (pepunsuojat) koko ajan lisääntyvä määrä ja entistä sekaisemmat merkinnät. Kas kun ei toisissa ole mukana sellaisia märkäimureita niin ei tarttis tällätä niitä pisaran kuvia niin helvetisti siihen paketin kylkeen. Mä en enää tiedä mille päivälle mitäkin teippiä pitäisi arseen taiteilla ja se on yhtä tuskaa, joten ajattelin että jos mä koulutan itseni säätieteilijäksi, niin mä ymmärrän sen rajuilman (hei ihan tosi, välillä rikuveekuria tulee kuuroina) paremmin. Valmistumiseen asti mä meen Elmukelmulla, siitä rullasta saa tosi kätevästi pyöräyteltyä itselleen sellaiset petrokemialliset bampersit ettei tasan tule mitään läpi. No mieti nyt, kuuskyt metriä kelmua hanurissa niin jo on kumma jos falskaa. Vaipan vaihdon (eli kun se tulee täyteen) tietää siitä kun paine kasvaa ja pepa ampuu sellaisen tulikuuman, rikinkatkuisen geysirin selkää pitkin ja joka lähtee niin lujaa että siinä menee kyllä jakaus uusiksi.

Kerran (no eilen) mulle sattui käymään näin yhden koivun alla ja voin kertoo että siinä oppi räksän poikasetkin lentämään vaikka ne oli just kuoriutuneet. Voi vittu mutta ne lens korkeelle ja niitten porukat räksätti ihan täysillä, en tiedä sitten räksättikö ne ihastuksissaan vai kauhuissaan. Anyway, niin kuin jokaisessa korpikylässä, täälläkin juttu ruskeasta koivusta (jonka lehdet sojottaa tasan ylöspäin) levisi kulovalkean tavoin ja pian olikin pari kleinbussillista viherpiiperoita ihmettelemässä sitä puuta. Ne otti muistikortti toisensa jälkeen kuvia ja menipä yks helvetin väinö tökkäämään kielensäkin runkoa pitkin valuvaan rikuveekuriin. Kova äijä ja pakko nostaa Hankkijan lippistä sille koska sen ilme ei värähtänytkään vaikka sen pyöreet silmälasit meni katkusta suomeiksi ja ne aivan sairaan paksut kulmakarvat roihahtivat tuleen. Tää intomieli vaan totes muille piipittäjille tähän tapaan: ”Hmm, en tiedä mutta luulen että kyseessä on maanousemasienen uusi, nestemäinen muoto joka on kombinoitunut lahottajasienen kanssa”. Muut hihhulit taputtivat käsiään tälle mun mielestä tyhmälle analyysille ja oli tosi lähellä, etten sanonut tälle naama paskassa olevalle heihei-tutkijalle suoria sanoja. Nimittäin mun persikanpuolikkaiden välistä ei mitään sieniä lentele, sillä jos niin tapahtuisi niin lanseeraisin larppaajille livenä pelattavan Super Mario Bros Ultimate Survival- version. Makaisin tiättekö selälläni ja tukisin itteeni lantiosta niin, että mun Sun Maid (kauniimpi nimitys sille holelle) osoittaisi kohti korkeuksia. Joka kerta kun sieni lennähtäisi ulos, niin larppaajat voisivat koittaa hutkia niitä tatteja niillä miekoillaan vai mitä helvetin keppejä he nyt käyttävätkin – en minä tiedä.

Hemmetin kätevä, ostin vessaan periaatteella ettei lopu ihan heti kesken


No tämä nyt tällä kertaa mun menkoista ja itkuista, tekis mieli valittaa enemmänkin mutta en voi kun silmiin sattuu niin paljon. Luomet pitää liikkuessaan samanlaista ääntä kuin sälekaihtimet silloin, kun niitä hinkataan ylös ja alas – yleensä melko suuren turhautumisen merkkinä. Se on taas kohtapuoliin laitettava uudet Elmut pepaan ja lähdettävä tien päälle mikä on tosi kurjaa koska tänään täytyy hakea seinäpeltejä ja ajokilometrejä tulee tosi paljon. Kaiken kukkuraksi on auton penkinlämmitin rikki ja mokoma huutaa täysillä, joten ei ole kiva nousta autosta peltifirman pihassa kun Elmun välistä pukkaa vallan mahdottomia vaahtopalloja. Toivottavasti teillä tytöt on parempi päivä kuin mulla – on nää meidän femskujen vaivat todellakin itsestään saatanasta eli kiitti vaan Eeva, ois ehkä kannattanut jättää se valkea kuulas nokkimatta.

Hyvää tiistaita teille, te rakkaat Luostarin asukit ja muut matkaajat.





16 kommenttia:

  1. Voi Peppi(s) sua! Ei se oikeasti ole noin kamalaa. Yritä ajatella vähän positiivisemmin. Ota testosteronia ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on juurikin noin kamalaa ja minä mitään testosteronia uskalla syödä...ties vaikka alkais pippeli kasvamaan ;D

      Poista
  2. Juu, ei ollut nyt varsinaisesti mikään opas naisena elämiseen;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun mielestäni todella hyvä innovaatio tuo Elmukelmu vai voitko väittää ettei? ;D

      Poista
  3. Kiva, kun sä oot noin femsku! Meeks samaan peltipuljuun, missä oli se kiva isukki? Teillä vois olla hei tosi kliffaa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Femskuna on kiva olla mutten silti mene vieraiden isukkien kanssa mihinkään - siinä vois toiselle käydä huonosti ;D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. No höh, muutama ajatus naisena olemisesta ;D

      Poista
  5. Jos mä en aikaisemmin tiennyt, mitä huutonauru on, niin nyt mä tiedän! Mistä se revit noi juttus? Sä oot niin ihanan pimee ja samalla niin viisas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja mä rakastan kun joku sanoo mua pimeeks! <3
      Ei näitä juttuja tarvitse mistään repiä vaan riittää kun kertoo miten asiat ovat menneet, mulla kun tämä elämä ei sitä kaikkein tasapainoisinta :D

      Poista
  6. Nyt on munkin huumori jo koetuksella. Hyvät naurut toki sain ja nauru tekee hyvää, kun muuten on taas hankaluuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä jos sait naurut mutta oon surullinen jos sulla on ongelmia...onko mitään miten voisin auttaa?

      Poista
  7. Heh! Kiitos taas hienosta tekstistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos ja ole hyvä vaan, kunhan saan nämä vastaukset naputeltua ja muutaman pikkuhomman tehtyä niin tulen vielä tämän päivän aikana poikkeamaan.

      Poista
  8. Mää tallensin tämän suosikkeihin. Seuraavalla kerralla, kun PMS iskee niin luen tätä ja olen paljon paremmalla tuulella, enkä yritä purra puolisoltani kaulavaltimoa poikki, koska hän on kotiin tullessaan sanonut tervehdyksen väärällä tavalla :D

    VastaaPoista
  9. No hyvä jos miellytti äläkä hyvä nainen miestäsi tapa (vaikka eihän noi karvaperseet ymmärrä kuinka herkkiä me ollaan) :D

    VastaaPoista

Rienaustasi arvostetaan joten ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...